طراحی فضای سبز
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 5 اسفند 1389برچسب:, توسط گلوریا |

پرندگان شهری

وجود پرندگان در فضای سبز علاوه بر نشاط و شادمانی که حرکات زيبا و ترانه های دلنواز آنها ايجاد ميکند هشدار دهنده وضعيت نامطلوب محيط زيست می باشد. چنانچه در هر کجا آلودگی محيط زيست مشاهده شود وجود پرنده های مرده( آلوده) و بيمار بسيار مشهود است.
وجود برکه های آب به همراه پرندگان آبزی، صدای دلنواز پرندگان به همراه صدای برخورد آب با سنگها علاوه بر ايجاد احساس آرامش، حس طبيعت دوستی را در انسان بر می انگيزد و باعث جذب بيشتر مردم به پارکها و رفع بسياری از بيماری های روحی که ناشی از زندگی ماشينی است می شود.

چگونه پرندگان جذب می شوند؟ ( روشهای جذب پرندگان)
اگر پرندگان در محيطی احساس امنيت کنند به آن پناه می برند و هر روز به آنجا می آيند و با صدای دلپذير خود محيط را صفا می بخشند. برای جذب پرندگان در درجه اول اهميت ايجاد احساس امنيت در آنها لازم است. سپس کاشت انواع گياهان جاذب پرندگان به اين دليل که علاوه برغذای که ما به پرندگان اختصاص می دهيم و دراختيار آنها می گذاريم حدود 60% نياز آنها توسط گياهان محيط برآورده می شود. همچنين وجود پناهگاه در فصول مختلف سال برای پرندگان از ضروريات است. که در هنگام بارش باران يا پناه بردن از گزند نور شديد خورشيد يا برای فرار از پرندگاه شکاری به آن پناه ببرند. وجود لانه ای مناسب برای پرندگان که جهت جوجه گذاری از آن استفاده کنند ، وجود انواع دان خوری و انواع دان که نياز تمامی پرندگان با ذائقه ها و علائق متفاوت را برآورده کند از ضروريات ديگر جذب پرندگان است. همچنين يکی از ضروری ترين نياز ها وجود آب در تمامی فصول سال است که بايد در اختيار پرندگان قرار گيرد که از اين آب برای نوشيدن و حمام گرفتن وآراستن بال و پر خود استفاده می کنند.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.