نوشته شده در تاريخ جمعه 15 مهر 1390برچسب:آلاچیق, توسط گلوریا |

آلاچیق

 

ممکن است شما هم از فضای بسته خانه خود با تمام زیبایی ها و جذابیت هایی که در دکوراسیون آن فراهم کرده اید خسته شده باشید و نیاز داشته باشید که برای خود و خانواده خود فضایی باز را مهیا کنید و کنار هم از هوای آزاد حیاط خود استفاده نماييد و حتی از مهمانان خود در فضایی باز پذیرایی و استقبال کنید و آن ها را با این کار شگفت زده و هیجان زده کنید. این فضاها در اصل همان آلاچیق های معروف و شناخته شده برای همه باشد .

مجموعه دکو سرام با طراحی آلاچیقهای چوبی , فلزی و سنگی سعی میکند فضایی برای تفریح و نشاط شما در بیرون خانه ایجاد کند. اگر شما هم طرفدار چنین فضایی هستید با ما همراه شوید.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 28 ارديبهشت 1390برچسب:, توسط گلوریا |

Hippeastrum آماریلیس

 

 

 

 مابقی مطلب را در ادامه مطلب جویا شوید......

جنس آماریلیس از خانواده Amarryllidaceae حدود ۸۰ گونه پیازدار دارد که اغلب چندساله و دایمی هستند و از آمریکای مرکزی و جنوبی منشاء گرفته‌اند.

این رقم‌ها از سطوح پست کنار دریا تا ارتفاعات صخره‌ای آداپته شده و در طبیعت یافت میشوند.

گلهای برجسته قیفی یا شیپوری شکل معمولا از زمستان تا بهار روی ساقه‌های گلدهنده بدون برگ ظاهر میشوند. برگهای نسبتا افراشته، به رنگ سبز ملایم یا سبز و خاکستری که برگهای ابتدایی معمولا بعد از گلدهی یا همزمان با گلدهی ظاهر میشوند. و البته گاهی این برگها همیشه سبز هستند.

رقم‌های متنوعی برای کاشت در گلدان تولید و هیبرید شده‌اند. این رقم‌ها معمولا یک ساقه گلدهنده یا بیشتر تولید میکنند که حامل دو تا ۶ غنچه هستند. عرض دهانه گلهای باز شده تا ۱۵ سانتی‌متر و بیشتر میرسد. این گیاهان به عنوان گیاهان خانگی یا گلخانه‌ای و همچنین به صورت باغچه‌ای کشت میشوند.

در مناطقی که سرمای زمستانه سختی ندارند گیاه میتواند همیشه در باغچه بماند ولی در مناطق سردسیر گیاه را قبل از زمستان از باغچه خارج کرده و در انبار خشک و خنک بدون خاک و رطوبت نگهداری میکنند تا بهار آینده مجددا کشت شود. (در گیلان و مازندران در باغچه باقی می‌ماند. اگر پیاز در عمق زیاد کاشته شود یا روی محل کشت با مالچی مانند برگهای پوسیده یا کود حیوانی پوشش داده شود. احتمال زنده ماندن پیاز در مناطق سردسیر نیز وجود دارد)

توجه پزشکی: هیچ قسمت از گیاه خوراکی نیست و اگر خورده شود موجب شکم درد خفیفی میشود.



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ دو شنبه 9 اسفند 1389برچسب:باغچه,باغچه آرایی,فضای سبز, توسط گلوریا |

انتخاب گياه مناسب برای منظر حياط:
 
گياهان در منظر حياط، كاركردهای متنوعی دارند. هنگام منظرسازی حياط بايد به سازگاری‌های منطقه‌ای و نيازهای كاشت گياهان توجه كرد. انتخاب گياهان بايد به گونه‌ای باشد كه ضمن سازگاری با اقليم محلی بهترين كاركرد را داشته و به كمترين ميزان مراقبت نيازمند باشند.

 

برای دیدن مابقی مطالب بر روی ادامه مطلب کلیک کنید.......



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 5 اسفند 1389برچسب:, توسط گلوریا |

پرندگان شهری

وجود پرندگان در فضای سبز علاوه بر نشاط و شادمانی که حرکات زيبا و ترانه های دلنواز آنها ايجاد ميکند هشدار دهنده وضعيت نامطلوب محيط زيست می باشد. چنانچه در هر کجا آلودگی محيط زيست مشاهده شود وجود پرنده های مرده( آلوده) و بيمار بسيار مشهود است.
وجود برکه های آب به همراه پرندگان آبزی، صدای دلنواز پرندگان به همراه صدای برخورد آب با سنگها علاوه بر ايجاد احساس آرامش، حس طبيعت دوستی را در انسان بر می انگيزد و باعث جذب بيشتر مردم به پارکها و رفع بسياری از بيماری های روحی که ناشی از زندگی ماشينی است می شود.

 

برای خواندن بقیه مطالب به ادامه مطلب مراجعه کنید....



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 5 اسفند 1389برچسب:, توسط گلوریا |

 

از آن جایی که مسائل مربوط به چمن مثل چمن زنی، آبیاری و مبارزه با علف های سبز در پارک ها دارای اهمیت زیادی می باشند، در ادامه به توضیحاتی راجع به آن می پردازم.

چمن را هم می توان از طریق کاشت بذر در محل مورد نظر، و هم از طریق جا به جا کردن قطعات چمن کشت شده در محلی دیگر و یا خرید از مؤسساتی که به کشت و پرورش چمن به منظور فروش می پردازند و قطعات چمن را با ریشه و چند سانتی متر خاک یک جا از زمین بریده و در اختیار خریداران قرار می دهند تهیه نمود.

    

برای خواندن بقیه مطالب بروی ادامه مطلب کلیک کنید...



ادامه مطلب...
نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 5 اسفند 1389برچسب:آلاچیق, ارک, پرگولار , نرده, توسط گلوریا |

 

در يک پارک يا ويلا بايد تمام وسايل سرگرمی و رفاهی برای هر گونه سليقه ای وجود داشته باشد، استفاده از اين نهاده ها علاوه بر ايجاد زيبايی کاربری محل را نيز در ساعات مختلف شبانه روز افزايش می دهد.
 

برای خواندن بقیه مطالب بروی ادامه مطلب کلیک کنید...



ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.